Variklio plovimas prieš techninę apžiūrą – mitas ar būtinybė?
Skaityti daugiauAutomobilių priežiūra – tai ne tik reguliarus tepalų keitimas, padangų tikrinimas ar važiuoklės patikra. Daugelis vairuotojų daug dėmesio skiria išorei, reguliariai plauna automobilio kėbulą, tačiau neretai pamiršta apie variklio skyrių. Nešvarumai, alyvos likučiai ir dulkės ilgainiui gali neigiamai paveikti automobilio eksploataciją, padidinti kuro sąnaudas ir netgi sukelti gedimus.
Variklio plovimas dažnai kelia diskusijas tarp vairuotojų: vieni mano, kad tai būtina priežiūros dalis, kiti baiminasi, jog ši procedūra gali pakenkti elektronikai ar kitiems komponentams. Ar tikrai verta plauti variklį? Kokie yra šios procedūros privalumai ir trūkumai? Aptarkime, kaip profesionalus variklio plovimas gali prisidėti prie automobilio ilgaamžiškumo ir mažesnių kuro sąnaudų.
Variklio skyriuje per laiką susikaupia purvas, dulkės, alyvos nuosėdos ir kiti nešvarumai, kurie gali trukdyti efektyviam jo veikimui. Jeigu šie nešvarumai nėra reguliariai šalinami, jie gali prasiskverbti į jautrias variklio dalis, tokias kaip oro įsiurbimo sistema, elektros jungtys ar aušinimo sistema.
Taip pat drėgmė ir kelių druskos gali sukelti koroziją, ypač šaltuoju metų laiku. Jei variklis yra padengtas nešvarumais, didesnė tikimybė, kad tam tikros metalinės dalys ims rūdyti, o tai gali sukelti rimtesnius gedimus. Reguliari variklio priežiūra, įskaitant variklio plovimą, padeda išvengti šių problemų ir užtikrina ilgesnį tarnavimo laiką.
Variklis veikimo metu generuoja daug šilumos, kurią būtina efektyviai išsklaidyti. Aušinimo sistema tam tikslui naudoja radiatorių, aušinimo skystį ir ventiliatorius, tačiau variklis pats taip pat turi būti švarus, kad galėtų išsklaidyti šilumą per savo metalines dalis.
Jei variklis padengtas dulkių, alyvos ir purvo sluoksniu, šilumos išskaidymas tampa mažiau efektyvus, todėl kyla didesnė perkaitimo rizika. Tai ypač aktualu vasarą, kai aukšta aplinkos temperatūra dar labiau apsunkina variklio aušinimą. Variklio plovimas padeda užtikrinti, kad variklis išliktų švarus, o aušinimo sistema galėtų dirbti visu pajėgumu.
Variklio efektyvumas labai priklauso nuo to, kaip optimaliai sudega degalų ir oro mišinys. Kai variklis yra užterštas, nešvarumai gali patekti į degalų įpurškimo sistemą ar oro filtrą, dėl to degalai gali sudegti nepilnai, o tai ne tik padidina kuro sąnaudas, bet mažina variklio galią. Reguliarus variklio plovimas padeda palaikyti jo švarą ir užtikrinti, kad degalų degimas vyktų kuo efektyviau, taip sumažinant kuro sąnaudas.
Varikliui dirbant dalyvauja daugybė judančių dalių, kurios nuolat liečiasi viena su kita. Tam, kad šis procesas būtų kuo sklandesnis, naudojama alyva, kuri mažina trintį. Jeigu variklis yra padengtas alyvos likučiais, purvu ir dulkėmis, šios medžiagos gali patekti į jautrias variklio dalis ir taip trukdyti sklandžiam veikimui. Reguliariai šalinant šiuos nešvarumus profesionalaus variklio plovimo Vilniuje metu sumažinama trintis ir užtikrinamas efektyvesnis variklio darbas.
Nors kai kurie vairuotojai baiminasi, kad variklio plovimas gali pakenkti elektroninėms dalims, šiuolaikiniai metodai yra visiškai saugūs, jei atliekami teisingai. Profesionalus variklio plovimas atliekamas naudojant specialias technologijas, kurios neleidžia vandeniui patekti į jautrias sistemas.
Viena saugiausių technologijų – garinis variklio plovimas, kuris leidžia efektyviai pašalinti riebalus, alyvos likučius ir purvą, nepažeidžiant elektros komponentų. Taip pat naudojamos specialios cheminės priemonės, kurios ne tik valo, bet ir apsaugo variklio dalis nuo drėgmės poveikio bei korozijos.
Nors variklio plovimas turi daug privalumų, yra situacijų, kai jo reikėtų vengti arba atlikti gan atsargiai:
Jeigu variklis turi seną, pažeistą laidų izoliaciją:
Vanduo gali prasiskverbti į įtrūkimus ir sukelti elektros problemas.
Jeigu automobilis turi nesandarų degalų ar alyvos nuotėkį:
Prieš plovimą būtina išspręsti šias problemas, nes plovikliai gali pabloginti esamą nuotėkį.
Esant labai šaltam orui:
Jei variklis po plovimo nespėja tinkamai išdžiūti, esant žemai temperatūrai, gali susidaryti kondensatas, kuris gali pakenkti elektros komponentams.
Reguliarus variklio plovimas yra neatsiejama automobilio priežiūros dalis, turinti įtakos tiek jo eksploatacijai, tiek kuro sąnaudoms. Laikui bėgant variklio skyriuje kaupiasi dulkės, alyvos likučiai, purvas ir kiti nešvarumai, kurie gali trukdyti efektyviam variklio darbui ir padidinti perkaitimo riziką. Švarus variklis veikia sklandžiau, nes mažesnė trintis tarp judančių dalių leidžia jam dirbti su mažesne apkrova. Tai tiesiogiai prisideda prie mažesnių kuro sąnaudų, nes varikliui nereikia papildomai eikvoti energijos kovojant su nešvarumais ar prastos kokybės aušinimo sistema.