Automobilio dugno plovimas: kodėl tai svarbu ir kaip dažnai reikėtų tai daryti?
Skaityti daugiauŽiema yra vienas sudėtingiausių metų laikų automobiliui. Nuolat besikeičiančios oro sąlygos, šaltis, drėgmė, kelio druska ir purvas gali padaryti didelę žalą automobilio kėbului ir važiuoklei. Nors dauguma vairuotojų pavasarį skiria dėmesį automobilio išorei – plauna kėbulą, keičia padangas ir tikrina skysčius, neretai pamirštamas svarbus aspektas – automobilio dugno priežiūra.
Žiemą automobilis susiduria su daugybe iššūkių – sniegas, druska, drėgmė ir temperatūrų svyravimai sukuria palankias sąlygas metalinių paviršių pažeidimams ir korozijos atsiradimui. Kadangi daugelis šių veiksnių veikia ne tik automobilio kėbulą, bet ir dugną bei važiuoklę, būtina suprasti, kodėl žiemos sąlygos yra tokios kenksmingos ir kokių priemonių galima imtis norint to išvengti.
Druska yra vienas pagrindinių automobilių priešų žiemos sezonu. Ji yra barstoma ant kelių siekiant sumažinti susidariusį ledą ir pagerinti ratų sukibimą, tačiau kartu druska yra itin agresyvi metalui.
Kai druskos dalelės susimaišo su vandeniu, jos sudaro elektrolitą, dėl kurio oksidacijos procesas tampa dar greitesniu. Tai reiškia, kad metalinės automobilio dalys pradeda greičiau rūdyti nei esant tik drėgmei. Be to, druska lengvai patenka į plyšius ir sunkiai pasiekiamas vietas, kur ilgainiui kaupiasi ir daro žalą net tada, kai matomas paviršius atrodo švarus.
Jeigu automobilis nėra tinkamai apsaugotas nuo korozijos, druskos poveikis gali tapti negrįžtamas – atsiradusios rūdys gali plisti ir pažeisti ne tik estetinius paviršius, bet ir svarbias konstrukcines automobilio dalis.
Automobilio dugnas – dažniausiai tiesiogiai veikiamas druskos ir purvo, todėl pirmasis pradeda rūdyti.
Pakabos elementai – metalinės detalės, tokios kaip svirtys, stabilizatoriai ir amortizatorių tvirtinimai, gali būti stipriai paveikti korozijos.
Išmetimo sistema – dėl nuolatinių temperatūros pokyčių ir druskos poveikio, duslintuvai ir vamzdžiai greitai rūdija.
Be druskos, žiemos metu automobiliui kenkia ir purvas, kuris kaupiasi ant dugno ir važiuoklės dalių. Purvas kartu su drėgme sukuria idealią terpę korozijai plisti, nes jis sulaiko vandenį ir neleidžia metalui greitai išdžiūti.
Žiemos metu purvas ir sniego likučiai kartu su druska patenka į įvairius plyšius, pavyzdžiui:
Ratų arkos – viena pažeidžiamiausių vietų, nes čia nuolat taškosi purvas ir vanduo.
Dugno konstrukcinės ertmės – rėmo vidinės ertmės ar pažemintos dalys gali ilgai laikyti drėgmę ir purvą, dėl ko vėliau atsiranda rūdys.
Variklio skyrius ir aušinimo sistemos dalys – purvas gali apsinešti ant radiatoriaus ir pabloginti variklio aušinimą.
Automobilio dugno plovimas po žiemos – svarbi priežiūros procedūra, padedanti pašalinti susikaupusią druską, purvą ir kitus nešvarumus. Svarbu žinoti, kada geriausia atlikti šią procedūrą, kad rezultatai būtų kuo efektyvesni.
Dugno plovimą galima atlikti dviem pagrindiniais būdais: rankiniu būdu arba naudojant automatines plovyklas. Kiekvienas metodas turi savų privalumų ir trūkumų, todėl verta įvertinti, kuris geriausiai atitinka poreikius.
Rankinis automobilio dugno plovimas leidžia pasiekti net sunkiausiai prieinamas vietas ir užtikrina kruopštesnį rezultatą. Tačiau jis reikalauja daugiau laiko, pastangų ir tinkamų priemonių.
Automatinės plovyklos yra greitesnis ir patogesnis sprendimas, tačiau jos ne visada pasiekia sunkiai prieinamas vietas.
Privalumai:
Trūkumai:
Kada verta rinktis automatinę plovyklą?
Automobilio priežiūra po žiemos yra svarbus žingsnis, siekiant išvengti korozijos ir ilgalaikių pažeidimų. Dažniausiai vairuotojai skiria dėmesį tik matomoms automobilio dalims, tačiau dugnas ir važiuoklė yra tos vietos, kurios patiria didžiausią apkrovą dėl druskų, purvo ir drėgmės poveikio. Laiku atliktas dugno plovimas sustabdo rūdžių susidarymą, užtikrina sklandų transporto priemonės veikimą ir gali padėti išvengti brangaus remonto ateityje.
Žymos:
automobilio dugno plovimas